۱۳۹۴ مهر ۲۰, دوشنبه

برنامه هفتم: جشنواره کودک و محیط زیست



هفتمین برنامه گروه سرو سبز زیباشهر با مشارکت شهرداری شهر محمدیه ، انجمن رفتگران طبیعت استان قزوین، کانون طبیعت و اندیشه و اله موت یار در روز 16 مهرماه 1394، با هدف پوشش برنامه های روز جهانی کودک و محیط زیست، در پارک تمدن شهر محمدیه برگذار شد.
برنامه ی پاکسازی ساعت 4 عصرابتدای از پارک تمدن آغاز شد و تا پارک محلی دانش که محل استقرار کودکان برای آموزش و کشیدن نقاشی های محیط زیستی بود ادامه یافت.










برنامه ی کودکان با اجرای سرود ، نمایش عروسکی ، مسابقه ی نقاشی و آموزشهایی با محوریت محیط زیست برگذار شد.





در ابتدا به مناسبت روز کودک از پارسامصلح کودک 6ساله ی عضو تیم کاراته که در تمام برنامه های پاکسازی حضور داشت تقدیر و تشکر شد.
 آقایان و خانمها رحمان کاکاوند از کانون طبیعت و اندیشه
هومن میر رحیمی ، ناصر کاکاوند ، علیرضا تیموریا و نوشین شعبانی از گروه رفتگران طبیعت
محمد الموتی از گروه اله موت یار
و خانم باران قهرمانی و سمیه راستگو و سیده ماهرخ حسینی از انجمن سرو سبز
لوح تقدیری از طرف آقای حسین بهزاد پور شهرداری شهر محمدیه و  سبوش غیاثوند رئیس محیط زیست شهرستان البرز اهدا شد.



 همچنین در این برنامه گروه سرو سبز زیباشهر و رفتگران طبیعت استان قزوین از شهردار محترم زیباشهر جناب آقای بهزاد پور تقدیر کرده و به پاس زحمات ایشان در قبال محیط زیست لوحی تقدیم ایشان کردند.


در ادامه اجرای تئاتری با موضوع محیط زیست برای کودکان،اهداف این گروهها را به تصویر کشید.
در پایان برنامه به کودکان هدایا و جوایز زیبایی از طرف پازشهر وشهرداری اهدا شد و سی دی های آموزشی ازطرف محیط زیست بعنوان تکمیل کننده آموزش ها اهدا شد.

در انتهای برنامه اعضا  گروه سرو سبز با همکاری کودکان به پاکسازی محوطه جشن پرداختند.


این جشن حاشیه هایی نیز داشت. قبل از شروع برنامه به علت وزیدن بادهای شدید بنر تریبون پاره شد و باعث شد که ما در این وقت کم شروع به چسب زدن آن کنیم اما زیبایی کار زمانی بود که چند تن از کودکان و نوجوانانی که در آنجا حضور داشتن به کمک ما شتافتن و این تصویر زیبا را خلق کردند.



یکی دیگر از حاشیه های جالب روز جشنواره کودک و محیط زیست زیباشهر کادو کردن بیشتر از 100 تا جایزه برای کودکان بود. زحمت تهیه ای جوایز با شرکت پرچم داران آتیه زاگرس بوده است اما متاسفانه تمام جوایز در نایلون پیچیده شده بودند. اعضا گروه سرو سبز تصمیم گرفتن که برای تکمیل شدن پیام های زیست محیطی خود تمام جوایز رو با کاغذ کادو، کادو کنند. این کار بیشتر از 2 ساعت زمان برد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر